Operatie Landelijke COVID-19 Vaccinatie Campagnes

  • Opdrachtgever

    GGD GHOR Nederland

  • Domein

    Publieke sector

  • Thema

    Publiek ondernemerschap

  • Publicatiedatum

    24 January 2022

Vraag
Hoe kunnen we mensen activeren om zich te laten vaccineren tegen COVID-19?

 

Context
De COVID-19 programmaorganisatie, later LCCB, is de landelijke uitvoerder van Testen, Vaccineren en Bron en Contactonderzoek (BCO) in het kader van de coronapandemie. Een van hun maatschappelijke opdrachten ligt in het activeren van mensen om zich te laten vaccineren en tegelijkertijd het vaccinatieproces te optimaliseren. Hier had de GGD GHOR Nederland advies en ondersteuning voor nodig.

 

Aanpak
Fris Publiek was mede verantwoordelijk voor de organisatie van landelijke vaccinatiecampagnes tegen COVID-19  en afstemming met interne en externe stakeholders waaronder RIVM en Ministerie VWS. Hierbij richten we ons op innovaties in het vaccineren – namelijk Scannen-Prikken-Scannen en proactief uitnodigen. Ook hebben we bijgedragen aan het opzetten van campagne (Booster 12-17 jarigen & Herhaalprik* tegen Corona (60+/70+). We hebben specifiek ingezet op het opzetten van Customer Journey’s Vaccineren (samen met RIVM/VWS). Belangrijk in onze aanpak was zoveel mogelijk inzichten uit gedragswetenschap inzetten.

 

Resultaat
Bijdrage aan inwoners van Nederland zo goed mogelijk beschermen tegen de coronapandemie door hen tijdig (opnieuw) te vaccineren, in de context van de GGD GHOR crisis organisatie.

Bekijk ook onze andere projecten